Konst

Eftersom ettorna är på läger, och treorna har projektarbete, så hade vi inte vanliga lektioner igår eller idag~ Vi i bild- och formklassen har vart på Museér, igår på Moderna museét i Malmö. Det var väl intressant, antar jag, och det var ganska kul att höra om alla tavlor, konstnärer och ismer.
Efter att vi varit på museét fick vi skutta omkring i Malmö bäst vi ville några timmar, så jag och Miriam smet in på Shock, Science-fictionbutiken (där vi snackade med awesomea Nene Ormes, författare som jobbar där), Någon second-hand butik och andra ställen som jag inte kommer ihåg.
Idag var vi på museét i Kristianstad, som jag inte kommer ihåg vad det heter (och inte orkar jag googla det heller) och tittade på fler tavlor, mer nutida konst. Vi fick också göra ett par övningar, prata om någon av tavlorna och göra ett eget konstverk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0