Feminism

Jag ligger här och kollar runt på lite allt möjligt, speciellt en uppsjö feministiska bloggar. Och jag blir så jävla förbannad. På alltihop, på alla som diskriminerar och alla som inte fattar att jämnställdhet är viktigt och bra för både män och kvinnor!
Enligt mig så, visst, en kvinna är en kvinna och en man är en man, vi har olika kön som har olika funktioner, och vi är mer lämpade till vissa saker än till andra. Dock beror det ofta väldigt individuellt vad man är bra på och inte, och mindre på könet.
Alla människor borde ha lika förutsättningar för livet, det ska inte spela någon roll hur man ser ut, vad man har på sig eller vilket kön man är. En man ska kunna gå i kjol om han vill, en kvinna ska kunna gå topless om hon vill.
Jag blir ännu mer förbannad med tanke på vad det står om våldtäckter och sexuella trakasserier. Män är väl för fan inte djur som inte kan behärska sig?! Man ska kunna gå omkring i hur jävla kort kjol man vill utan att det ska ses som 'förmildrande omständigheter' eftersom det kan egga mannens sexuella drifter! Man ska fan kunna gå omkring naken!
Efter mitt lilla rageanfall kan jag iallafall glädja mig åt Danmarks första kvinnliga stadsminister sitter på plats! Det går ändå framåt mot jämnställdhet, även fast det är långt kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0