Dag 09 – Din tro

Jag funderar så extremt mycket på det här, religion, moral, 'rätt och fel', osv.
Det finns något, det vet jag bestämt, men jag vet inte vad detta något är, hur det ser ut eller om det fortfarande existerar. Jag tror att vi alla har Kraft inom oss, och att vi kan göra precis vad vi vill, bara vi tror på oss själva. Jag tror också på Karma, att det vi gör påverkar det som andra gör mot oss, på både gott och ont.
Genom mitt liv har jag 'provat' olika saker, när jag var runt 10, tillexempel, försökte jag vara Kristen, men det gick inte så bra, varför vet jag inte... Jag var 'satanist' till och från under en period (med 'satanist' menar jag inte att jag tillbad djävulen, eller något sånt, jag mer undvek kyrkor och såg mig själv på den 'onda' sidan, därav ' '). Det fungerade inte heller så bra.
Att sätta fingret på min religion just nu är ingen idé, jag tar saker här och där som känns rätt, och som jag tycker stämmer. Eftersom jag är djupt intresserad i magi och människans egna krafter, tycker jag många hedniska trossätt är intressanta. Jag skulle själv säga att det jag tror på är någon blandning av Wicca, Buddhism och självtänkande, men några av mina 'grundprinciper' än så länge är;
* Det du gör kommer alltid tillbaka till dig själv.
* Allting i vår värld är av värde, och alla är värda lycka.
* Man kan inte äga en levande varelse.
* Det du utstrålar (dina tankar, känslor, handlingar, mm) påverkar din omgivnings syn på dig.
Det finns mer, men jag har lite svårt att formulera mig om det här, plus att det antagligen är ett känsligt ämne för många.
Sist vill jag bara säga att jag försöker vara fördomsfri mot allt (med vissa undantag, som t.ex. djurplågeri) men det är omöjligt att få plats om man inte råkar trampa någon på tårna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0