Dag 05 – Din syn på kärlek

Kärlek är en känsla som präglas av en stark ömhet och tillgivenhet. Kärleken kan vara riktad mot abstrakta ting som konst eller nationen, mot mer allmänna konkreta ting som naturen eller Kyrkan, eller till mer specifika konkreta objekt som ens hem, ens husdjur eller en nära medmänniska, inklusive den egna personen. Kärlek i dess olika varianter är ett ofta återkommande tema inom litteratur, film och sång.

/http://sv.wikipedia.org/wiki/Kärlek

Kärlek....
Jag vet inte om jag vill hålla med wikipedia, för enligt mig är kärlek i sig själv ett så abstrakt ord att det är omöjligt att sammanfatta det med....3 meningar med fint språk. Jag tror inte heller att kärlek är en känsla, utan mer som ett tillstånd, där man alltid har någon annan stark känsla inblandad.

Den sanna kärleken?
Jag vet inte.... vet inte om jag tror, vet inte om jag vill tro....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0