Dag 21 – Ett annat ögonblick

Ögonblick...
Jag vet inte varför jag kom att tänka på det här, men så här var det;
Vi åkte hem, alla satt i bilen.
Vi hade en ny familjemedlem. En valp på... ett antal veckor, han fick ligga i baksätet där jag och min syster satt. Hans namn är Leo, och det är första gången han ska få träffa sin blivande storebror, Samson.

Försök tänka er det, en helt okej svensk sommardag, en ganska välbyggd, nästan snövit golden retriever på 3 år som ligger ute och njuter. Plötsligt tultar en liten valp in i trädgården, på runda korvben och med svansen högt. Så liten att han skulle kunna stå under magen på den äldre.
Det var fantastiskt att se dem träffas, att se hur olika de är, även fast många har svårt att skilja dem åt. De må vara hundar, men de är de varelser som förstår en bäst i världen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0